Paral·lelament al meu projecte de partició Ubuntu/Windows, estic treballant en un altre projecte. Acabo de llogar un VPS per atreballar en remot amb Ubuntu. Ara fa uns mesos vaig fer-me un manual per al projecte que aleshores vaig estar treballant (semblant a aquest, però amb diferències). Vull aqust VPS per a posar-hi a treballar un programari que ha d’estar em marxa renderitzant 24/7 i no vull fer-ho al meu ordinador.
La qüestió és que he seguit els següents passos:
He creat un nou usuari que no és root. Funciona.
He confirmat que està instal·lat el protocol IPv6. Ho està.
He Instal·lat l’XFCE amb la següent ordre: sudo apt install lxde --no-install-recommends
En principi no he vist cap incidència durant la instal·lació, però alguna cosa ha anat malament segur, perquè continuo sense veure l’entorn gràfic d’escriptori. Només segueixo veient la finestra en forma de terminal.
L’ordre que mostres instal·la l’escriptori LXDE, no l’XFCE.
A part d’això, al fil:
vas arribar a accedir a l’escriptori remot, per tants sols es tracta de reproduir el que vas fer.
Però vull fer alguns comentaris:
Per gestionar un servidor remot normalment no cal tenir un escriptori, es pot fer tot des d’una terminal.
Sí que hi ha programes que donen una interfície gràfica, però els programes que corren en un servidor, normalment ho fan des d’una interfície web, o exportant la gràfica, però no des d’un escriptori.
Sense saber quin programa vols fer servir al servidor és molt difícil donar suport.
Si el programa que vols fer servir és un programa del Windows, i vols fer servir el Virtualbox per tenir un Windows corrent i exportar l’escriptori, és una solució que en la meva opinió és molt precària. Si el programa és del Windows, és millor tenir un servidor Windows on corri, tot i que sigui més car.
Si vols fer servir Linux el millor és buscar programes nadius del Linux que facin la funcionalitat que vols. Si depens de programes propietaris del Windows dels quals no hi ha equivalents o alternatives al Linux, propietaris o lliures, el Linux no és una bona alternativa.
Si vols fer un ús comercial o professional, el millor és buscar un assessor professional, aquí al fòrum sols reps comentaris de voluntaris sense cap compromís que els comentaris funcionin o et facin perdre dades (tot i que intentem que no passi per tots els mitjans possibles i quan tenim dubtes ho fem saber).
Aquest és el problema. Vaig anotar el que vaig fer en el seu moment, però sense saber-ne la base tècnica que hi ha al darrere. A les meves notes tinc que la interfície gràfica a instal·lar era la XFCE. No sé per quin motiu tinc l’ordre d’instal·lació de la LXDE. El programa que vull instal·lar és nadiu de Linux, però recomanen de tenir-hi una interfície gràfica de forma prèvia.
Ja tinc solucionat el tema de l’accés remot (ho faig a través de PuTTY), de manera que aquesta part la vaig anotar bé i no em cal res més. I va ser precisament quan reproduia tot el que vaig fer que m’he trobat amb el problema. Només necessito una intefície gràfica. Ja no em cal tota la part de màquina virtual. Si instal·lo la interfície XFCE i deixo la LXDE tal com està ara sense tocar-la podria ser un problema?
Un cop més, no tinc paraules per a agrair tota la informació que es pot tobar en aquest fòrum. És simplement impagable. Gràcies.
XFCE no és una interfície gràfica, sinó un entorn d’escriptori, tal com ho és LXDE, Gnome, KDE, hi ha un munt d’entorns d’escriptori al Linux. Qualsevol d’ells et permeten executar programes que obrin una finestra a l’escriptori. Les interfícies gràfiques que hi ha al Linux són X11 (antiga) i Wayland (moderna).
Segurament tot el que pots fer a l’escriptori XFCE ho pots fer a l’escriptori LXDE.
Sense saber quin programa és el que vols fer servir, i si és un programa estrictament d’escriptori o si és un programa pensat per servidors remots, es fa difícil donar un suport més precís.
Però no hi ha problema per instal·lar l’XFCE. Primer desinstal·las l’LXDE:
sudo apt remove lxde
I ara instal·les l’XFCE:
sudo apt install xfce4
Però ja t’he dit:
no sé si cal, potser amb LXDE ja fas
no sé si cal instal·lar tot un escriptori per fer servir el programa que vols fer servir
Em sembla que ja sé per què no es va instal·lar l’LXDE i ara tampoc no s’ha instal·lat l’XFCE. Veig que m’ha tornat a sortit el mateix error de “kernel” que no vaig entendre el primer cop. Surt en aquesta captura de pantalla:
Aquí no es mostra cap problema, simplement diu que hi ha una actualització del nucli pendent. Possiblement s’ha actualitzat el nucli i no s’ha reiniciat el sistema, per tant encara està usant la versió anterior.
Perquè no es tracta sols d’instal·lar-lo, sinó d’iniciar una sessió d’escriptori, i això no ho has fet. Però insisteixo, s’hauria de saber perquè vols instal·lar l’escriptori i perquè no et serveix l’escriptori LXDE que ja havies sabut iniciar.
La veritat és que tant me fa instal·lar-hi un com l’altre. El proveïdor recomana de tenir-hi un entorn d’escriptori només per a facilitar-ne l’ús. Miraré de desinstal·lar l’XFCE i tornar a instal·lar l’LXDE.
També necessitaré d’iniciar una sessió d’escriptori en aquest cas?
D’acord. Ara ja sé per què no m’havia funcionat en cap dels casos anteriors. resulta que el conjunt d’instruccions que tenia estaven dissenyades per a fer servir el Remote Desktop de Windows com a forma d’accés al VPS. Ara hi he entrat sense problema.
Com que estava fent servir el PuTTY en lloc del Remote Desktop, no estava fent servir els passos de forma correcta. Ara ja ho tinc anotat i no tornarà a passar. Gràcies un cop més pel suport.