Komuniti Ubuntu Malaysia

Sertai Komuniti Ubuntu Malaysia

Pengenalan Komuniti Ubuntu Malaysia

Kami percaya bahawa setiap orang mempunyai sesuatu untuk disumbangkan kepada komuniti Ubuntu. Sama ada anda seorang pengguna yang bersemangat, pembangun atau penterjemah, kami mengalu-alukan penyertaan anda.

Jika anda berminat untuk menyertai Komuniti Ubuntu Malaysia, kami menggalakkan anda untuk menghubungi kami. Kami berbesar hati untuk membincangkan bagaimana anda boleh terlibat.

Berikut ialah beberapa cara anda boleh menyumbang kepada Komuniti Ubuntu Malaysia:

Laporkan pepijat : Jika anda menemui pepijat dalam Ubuntu, sila laporkan kepada kami. Kami menghargai bantuan anda dalam menjadikan Ubuntu sistem pengendalian yang lebih baik.

Dokumentasi : Dokumentasi Ubuntu adalah penting untuk membantu pengguna memanfaatkan sepenuhnya sistem pengendalian. Jika anda fasih berbahasa Malaysia dan India dan Cina, kami menggalakkan anda menulis dokumentasi untuk Ubuntu.

Terjemahan : Dokumentasi Ubuntu tersedia dalam banyak bahasa, tetapi masih terdapat banyak bahasa yang perlu diterjemahkan. Jika anda fasih dalam bahasa yang belum disokong oleh dokumentasi Ubuntu, kami menggalakkan anda untuk menterjemah dokumentasi tersebut.

Pengaturcaraan : Pengaturcaraan Ubuntu ialah cara terbaik untuk bertemu pengguna Ubuntu lain dan mengetahui lebih lanjut tentang sistem pengendalian. Jika anda berminat untuk menganjurkan acara Ubuntu di Malaysia, sila maklumkan kepada kami.

Promosi : Ubuntu ialah sistem pengendalian yang hebat, dan kami ingin membantu lebih ramai orang menggunakannya. Jika anda berminat dengan Ubuntu, kami menggalakkan anda mempromosikannya kepada rakan, keluarga dan rakan sekerja anda.

Kami percaya bahawa dengan bekerjasama, kita boleh menjadikan Ubuntu sebagai sistem pengendalian yang lebih baik untuk semua orang.

Pengendali dan Moderator Komuniti Ubuntu Malaysia

Khairul Aizat Kamarudzzaman @fenris : https://launchpad.net/~fenris
Muhammad Syazwan Md Khusaini @jipangmenjerit - https://launchpad.net/~jipangmenjerit
Mohammad Hafiz bin Ismail - https://launchpad.net/~mypapit
MFauzilkamil Zainuddin @apogee - https://launchpad.net/~apogee
Faizul Zulkifli - https://launchpad.net/~faizul
Nicholas Ng - https://launchpad.net/~nbliang
Nur Asmawi Subri - https://launchpad.net/~mauisabily

Medium Komunikasi

Emel : ubuntu-my@lists.launchpad.net
IRC di Libera : #ubuntu-my
Telegram : https://t.me/ubuntumalaysia

4 Likes

tahniah majulah ubutu untuk malaysia

Hidup Ubuntu!
Jadikan ia kegunaan Desktop harian anda!

1 Like

ya ka hg ni? check balikkkk