Com configurar VirtualBox amb Ubuntu?

Tinc el següent VPS Ubuntu amb aquestes característiques:
-14 cores
-48 GB RAM
-600 GB SSD
-Velocitat de 1,000 Mbit/s

L’aplicació que faré servir en ell tindrà Instal·lat Windows 11 i exigeix el màxim de capacitat de computació, és a dir 13 dels 14 cores, ja que vull deixar-ne un de lliure per a poder navegar pel sistema mentre hi treballa. Com es pot fer?

Primer has de pujar la imatge iso amb la qual vols crear una màquina virtual al servidor. Ho pots fer amb el client “sftp”, semblant a “ssh” però per “secure file transfer protocol”. Et deixarà escollir el fitxer iso del teu ordinador local i pujar-lo al servidor. Per defecte, és puja a la teva carpeta d’usuari.

Un cop tinguis aquesta imatge iso amb la qual vols crear la màquina virtual, has d’obrir el gestor del Virtualbox i buscar “New” per crear una nova màquina virtual. Veuràs que et deixa escollir el tipus de màquina virtual per a diversos sistemes operatius i diverses versions d’aquests sistemes operatius. Escull la del sistema operatiu i versió que vols que corri a la teva màquina virtual i per la qual hagis pujat la imatge iso.

Li pots posar el nom que vulguis a la màquina virtual, i hauràs d’escollir quanta memòria RAM li vols assignar. Veig que tens prou memòria al sistema amfitrió, per tant això no sembla que sigui un problema.

Després has d’escollir quin tipus de disc dur crearà el VIrtualbox. Hi ha diverses opcions, però jo prefereixo el format per defecte (“vdi em sembla”) i assignació dinàmica. Assignació dinàmica vol dir que pots començar amb una mida mínima i el disc dur creixerà automàticament de mida si cal més disc.

Fins on sé no cal dir-li quants nuclis ha de fer servir la maquina virtual. Això ho gestiona, com amb qualsevol altre programa, el sistema operatiu amfitrió, en aquest cas l’Ubuntu.

Hi ha moltíssimes més opcions. En principi les opcions per defecte funcionen, però repassa-les per si veus alguna cosa que pensis que et cal. No tinc massa experiència en Windows que és el sistema operatiu que vols posar a la màquina.

Per últim veuràs que hi ha també un lloc on entrar la imatge iso que has pujat. Et permetrà navegar pel sistema de fitxers i escollir aquest fitxer. Recorda que si no ho has canviat, està a la teva carpeta d’usuari.

Si tot ha anat bé, quan cliquis en “Start” s’iniciarà la instal·lació de sistema operatiu, i a partir d’aquí s’obre una finestra que és com la pantalla de l’ordinador al qual estaries instal·lant, i la instal·lació segueix els mateixos passos que si es tractés d’un ordinador real i no una màquina virtual.

D’acord. Voldria centrar-me en el primer pas, aquest que anomenes client sftp. Com puc aconseguir-lo?

Al putty has de tenir aquesta opció.

Un cop pujada la imatge ISO, he seguit els passos per a crear la màquina virtual nova, però quan vaig a llançar-la em diu que que no pot perquè el procediment ha estat avortat. Em surt aquesta pantalla:

Quin problema creus que hi ha?

Li has especificat el fitxer ISO a la finestra que surt quan cliques “New”?

Efectivament, l’he posat. He fet una mica de cerca a INternet i he trobat aquest fòrum en què una persona té el mateix error però per a MAC. Però no sé com interpretar-ho.

https://askubuntu.com/questions/1464086/virtualbox-how-do-i-fix-ns-error-failure-0x80004005

Has d’explicar exactament pas per pas el que has fet i els missatges que veus, que poden estar produïts per moltes causes i ser de tipus molt diferents. Tu veus exactament el missatge que mostra la publicació que vas enllaçar?

VT-x is disabled in the BIOS for all CPU modes (VERR_VMX_MSR_ALL_VMX_DISABLED).
Result Code:
NS_ERROR_FAILURE (0X80004005)
Component:
ConsoleWrap
Interface:
IConsole {6ac83d89-6ee7-4e33-8ae6-b257b2e81be8}

Osti, ara que m’hi he fixat, tot és exactament igual tret de la primera frase de l’encapçalament. :frowning: Està clar que no és el mateix error. Miraré de fer un seguit de captures de pantalla per a mostrar els passos que he seguit.

Aqusts són els passos que he seguit per a morar de crear la màquina virtual. Cada imatge és el pas que he seleccionat en aquest moment:

Alguna idea del problema?

Hi ha un paquet, virtualbox-ext-pack, que he vist en algunes publicacions pot produir aquest error si no està present. Però també he vist moltes altres causes i solucions.

Primer es pot provar a veure si està instal·lat:

dpkg -l virtualbox-ext-pack

Si està instal·lat, t’hauria de sortir una línia que comença amb “ii”. Si la línia comença amb “u” vol dir que no està instal·lat, i per tant cal instal·lar-lo:

sudo apt install  virtualbox-ext-pack

Per una altra part, marcaria “Skip Unattended Installation”, perquè no es faci una instal·lació automàtica, així potser mostra més clarament on s’atura.

Doncs no em surt cap de les línies que comentes. Em surt això:

Miraré de triar l’opció que comentes a veure què em surt.

He seleccionat lopció aquesta de “Skip Unattended Installation” i el resultat ha estat diferent. Ja no em surt com a “Aborted”, sinó com a “Powered OFF”. Per altra banda, em surt un error diferent a la dreta ara:

El fet que em surti com a “Powered OFF” pot voler dir que ara sí que la podria engegar com a “Powered On” tot i l’error?

I per cert, bones vacances de Setmana Santa, si és que en tens. :wink:

Has instal·lat el paquet que t’he comentat en el missatge anterior?

Tal com he explicat en el meu post anterior, no sé si hi està instal·lat o no. No m’ha sortit cap de les dues opcions que has comentat. I no sé què vol dir el text que em va sortir quan vaig introduir l’ordre.

Doncs fes-ho i ja et dirà si ja està instal·lat. Si no ho està, prova de tornar a crear la màquina virtual i iniciar la instal·lació del sistema operatiu.

Ja està instal·lat el paquet. He tornat a crear una màquina virtual, pero m’apareix aquest nou error:

He trobat a internet que el problema és que he d’habilitar la virtualització a la meva màquina. tal com s’explica en aquesta web:

https://helpdeskgeek.com/how-to-fix-vt-x-is-not-available-verr_vmx-no-vmx-error-in-virtualbox/

El problema és que les solucions que dóna son per a fer-les servir a Windows, i no a Ubuntu. Tens algun suggeriment de com poder fer-ho?

Jo crec que el problema és que el teu VPS ja és una màquina virtual on hi ha un Ubuntu instal·lat. Ara li estàs demanant crear una màquina virtual dins d’aquesta màquina virtual inicial, i no sé si aquesta màquina virtual està configurada per poder fer virtualització.

Es pot esbrinar instal·lant el paquet següent:

sudo apt-get install cpu-checker

I un cop instal·lat es dóna l’ordre següent:

sudo kvm-ok

Perquè és pugui fer màquines virtuals dins del teu servidor hauria de sortir:

INFO: /dev/kvm exists
KVM acceleration can be used

Si surt:

INFO: Your CPU does not support KVM extensions
KVM acceleration can NOT be used

és que no es pot. Suposo que hi ha maneres de crear el VPS amb capacitat de virtualització, si el teu proveïdor esta disposat i sap fer-ho. Jo ara mateix no sé com fer-ho, veig que al Virtualbox hi ha una opció a “Processadors” per configurar acceleració per viritualització, però no sé si és això, i a més el teu VPS segurament no està creat amb Virtualbox.

Déu meu, és exactament el problema! Em surt que no es pot fer servir l’acceleració KVM! :frowning: Miraré de preguntar al servei de suport a veure què em diuen…

El servei tècnic del VPS em confirma que cap dels seus servidors virtuals ofereix virtualització. :frowning: Em diuen que amb un servidor dedicat sí que ho ofereixen, però els preus aleshores es tripliquen. Malauradament, no em surt a compte, de manera que hi renuncio. :frowning:

T’agraixo moltíssim tot això que has fet per mi. No tinc paraules per a expressar la meva gratitud, la veritat. Lamento que hagis perdut tant de temps per a no res. D’aquí a uns mesos, segurament tornaré per a repassar els procediments del meu projecte principal, tenir el meu ordnador personal amb Ubuntu. Però això ja serà una altra història. Mestrestant, permet-me donar mil gràcies per l’existència d’aquest fòrum. És simplement impagable.