Instal·lar un XRDP i un GUI a un servidor Ubuntu

Ja estic de tornada amb el primer problema del meu nou VPS amb Ubuntu. El proveïdor em dóna aquesta pàgina en què m’explica com és de fàcil d’instal·lar una interfície gràfica que em facilitaria les coses:

https://contabo.com/blog/how-to-install-a-gui-and-xrdp-on-ubuntu-and-centos/

Doncs bé, quan arribo al punt en què inserto el comandament d’instal·lació del paquet vnc4server, en surt el següent error:

Quan els reclamo que estan informant al sey web que cal fer servir un paquet que ja no existeix, m’engeguen i em diuen que el problema el tinc jo. Acollonant! Alguna idea d’on podria aconseguir aquest paquet sense que em doni l’error?

(Recorda’t si us plau d’obrir un tema nou quan canviïs de tema)

Pel que veig estàs intentant instal·lar l’escriptori XFCE (el sabor de l’Ubuntu amb aquest escriptori es diu Xubuntu, i allò de “xubuntu-desktop” t’instal·larà aquest escriptori i totes les aplicacions per defecte que venen associades amb aquest escriptori). L’ordre que mostres també està instal·lant un paquet que es diu “xrdp” que no conec, i “vnc4server”, que sí conec, és un servidor VNC, que permet exportar l’escriptori remotament (també està disponible per a Windows).

He mirat, i “vnc4server” fa molt que ja no es fa servir, ha estat substituït per altres servidors VNC. HI ha diversos, un que es fa servir molt és “tightvncserver”.

Per tant l’ordre seria:

apt install tightvncserver

Per configurar aquest servidor VNC, aquí hi ha instruccions:
https://help.ubuntu.com/community/VNC/Servers

Et comento un parell de coses, inferint del que mostres:

1. Com et comentava en un missatge anterior, normalment no cal fer servir una interfície d’escriptori per interactuar amb un servidor, és suficient fer servir la línia d’ordres (com estàs fent servir ara per intentar instal·lar els paquets). Si l’objectiu és provar com es veu l’Ubuntu, l’escriptori XFCE no és l’escriptori per defecte (tot i que és un escriptori lleuger i adequat per molts usos, l’escriptori per defecte es diu GNOME). Per tant no et servirà per veure com es veuria l’Ubuntu si l’instal·les en el teu ordinador (i per això com et deia en altres missatges, potser el millor és instal·lar-lo en una màquina virtual dins del Windows, o fer servir això de WXL dins de Windows, que no sé ben bé què és però sembla que es un subsistema Ubuntu).

2. Compte amb la seguretat, si instal·les un servidor d’escriptori remot tipus VNC no és gens segur, a no ser que et connectis amb mètodes segurs (hi ha una que és diu “túnel ssh” que fa servir la connexió segura “ssh”). Sense protecció addicional, les teves dades es transfereixen en obert des del servidor al teu servidor local.

3. Veig que estàs treballant des de “root”. Això en els sistemes Ubuntu no es fa, es fa servir “sudo” amb un usuari que té els privilegis per fer-ho. Hi ha un compte “root” al servidor que estàs provant? Això és molt perillós, perquè si et haquegen aquest compte poden fer el que volen amb el servidor. L’ordre amb sudo (que no cal si estàs fent servir “root”) seria:

sudo apt intall tightvncserver

Per últim, un altre cop estic confós amb el que vols aconseguir. Si el que vols és gestionar aquest servidor des del teu ordinador local (on el servidor local és un Windows o un Ubuntu), no tinc clar perquè et cal això de “xrdp”. Ho pots fer tot com deia per la línia d’ordres (a la pàgina que mostres aconsellen el mateix, hi ha això a les primeres línies: " It is not necessary to install a Graphical User Interface (GUI) on a Linux based system because there is always the possibility to administrate and configure the system through SSH.) Si l’objectiu és connectar-te a un servidor remot Windows on tens alguns serveis corrent que no pots córrer en l’Ubuntu, això tampoc sembla relacionat amb aquest servidor Ubuntu que també és remot, oi? Com veus, torno a tenir dubtes sobre el que vols aconseguir.

Miraré d’explicar què vull. Primerament vull deixar clar que això del VPS no té res a veure amb el meu ordinador. El tema del meu ordinador ja ho tinc tot força clar. Això del VPS és una cosa molt diferent. Vull fer-lo servir per a tenir-lo en marxa 24/7/365 amb un programa que només funciona amb Windows, però pagar un VPS amb llicència Windows és caríssim, mentre que un amb Ubuntu val menys de la meitat, literalment.

Per tant, el que vull és que el meu VPS faci servir una màquina visrtual de Windows sobre la qual instal·lar aquest programari. El problema és que, com que no sé què estic fent, el proveïdor del VPS em va recomanar d’instal·lar una interfície gràfica que no va funcionar (com explico al primer missatge). Després em va recomanar un altra interfície que tampoc no es va instal·lar i finalment, pel meu compte, vaig cercar a google com solucionar-ho i tampoc no va funcionar. Vaig provar d’instal·lar directament una màquina virtual i tampoc. Aleshores el servei tècnic del meu proveïdor em va dir que el problema era meu i que m’espabilés. :frowning:

La qüestió és que ara tinc instal·lades uns sèrie de coses que no funcionen i que m’han fet adonar que això d’afegir programes a Linux no té RES a veure amb Windows. Sempre hi ha algun paquet que no funciona o que necessita un altre paquet no hi és. Per tant, la meva situació ara seria:

1. Com puc eliminar tot el que he instal·lat ara i que ja veig que serà un impediment per a qualsevol cosa que instal·li a partir d’ara?
  2. Un cop estigui net de nou, vull instal·lar la màquina virtual anomenada Virtual Box, que és gratuïta. Sobre ella ja podria instal·lar un Windows que em permetria de fer córrer el programa que necessito.
  3. Vull poder accedir a aquest VPS des del meu ordinador actual per a mirar com va tot de tant en tant. Aquest darrer punt és l’únic que puc dir que ja funciona. Faig servir el programa PuTTY amb normalitat i no en tinc cap problema.

Algun suggeriment?

Ara em queda clar. Linux no és tan complicat, possiblement comences amb unes necessitats de configuració força complicades. Per a un ús d’un usuari mitjà Linux és tant o tan poc complicat com qualsevol altre sistema operatiu.

L’ideal seria que hi hagués un programa nadiu de l’Ubuntu que pogués substituir el programa que comentes del Windows, però suposo que no n’hi ha.

Per arreglar les coses que dius que no han funcionat hauríem d’anar una per una mirant què has fet inicialment, què has intentat i quins resultats t’ha donat.

Cap problema en intentar ajudar, obre si us plau un missatge nou per a cada problema. Això va bé per a futures cerques que es facin.