Un cop feta la prova, el resultat és satisfactori al 50%. Per a començar, el miniPC no va detectar l’USB, de manera que no hi havia la possibilitat de mofificar la BIOS. Només trobava el seu propi disc dur intern. Per a confirmar-ho, vaig provar un altre USB amb arxius compatibles amb Windows i aleshores no hi havia problema. Per tant, ho vaig haver de provar amb un portàtil que té Windows 11 i aleshores vaig poder accedit al SO des de l’USB extern sense problemes. Malauradament, quan el vaig retirar i vaig mirar d’engegar un altre cop el portàtil, em va sortir una pantalla del Bitlocker dient-me que el meu disc durs estava encriptat perquè s’hi havia detectat un intent d’intrussió.
Això va ser ahir i a hores d’ara encara no he trobat una forma de desencriptar-lo i recuperar-lo. Gràcies a Déu que no ho vaig fer amb el meu PC per precaució. No sé si això és habitual o no, però un avís que això podria pasar s’hauria agraït i hauria mirat de prendre mesures per a evitar-ho.
Ara estic espantat que això em passi també amb el meu PC. El que vaig veure d’Ubuntu mentre hi vaig navegar em va agradar, la veritat, però ara sé que puc perdre el meu disc dur actual si l’instal·lo. Saps d’alguna manera d’evitar que el Bitlocker salti pel sol fet que la màquina hagi acedit a l’Ubuntu de forma prioritària en engegar la màquina?