Com fer que un usuari pugui fer servir "sudo"?

Ja m’he trobat el primer problema a l’hora d’instal·lar aquesta interfície. He seguit el teu consell i he creat un nou usuari per a no haver de fer servir ‘root’. Doncs bé, quan he provat de fer-ne la instal·lació, he obtingut aquest missatge:

nouusuari is not in the sudoers file

I no em permet fer res mes. Suposo que això vol dir que l’usuari no pots instal·lar res, oi?

Has de incorporar l’usuari al grup de “sudoers”. Per fer-ho has d’entrar a l’usuari “root” que tens, i entrar l’ordre següent:

adduser nouusuari sudo

A partir d’aquest moment l’usuari nouusuari podrà fer servir “sudo”.

Fet. Moltes gràcies. La veritat és que estic tan capficat amb tot això que encara no t’he agraït suficientment tota la tasca col·lossal que estàs fent per a ajudar-me. La veritat és que no hi tinc paraules. Si ens en sortim, miraré de convidar-te a un cafè com a mínim! :smiley:

Cap problema, fixa’t que amb cada cosa que resols queda una referència per a futures consultes, així que tu també estàs ajudant.

Per cert, si alguna cosa que et dic respon o arregla a una cosa, marca-la si us plau com a solució, això serveix també perquè la resposta es vegi més clarament. Es fa clicant a la icona que és un quadradet amb un vist-i-plau a sota del missatge que consideris que soluciona la teva consulta o problema.

Ja ho he fet. Gràcies :wink:

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.