Com es pot tornar enrere una partició d'Ubuntu?

Vull donar el gram pas i posar-me finalment una partició d’Ubuntu al meu ordinador de treball. Ja l’he creada en un altre ordinador de prova i no em va costar gaire. Tanmateix, el meu ordinador de treball té una placa i una targeta de videu velles que no sé si Ubuntu podrà reconèixer amb facilitat. Jo ara mateix hi tinc Windows 11 instal·lat i m’ho ha trobat tot bé.

En el cas de l’ordinador de prova, com que era nou (màxim de 2 anys d’antiguitat) no hi va haver cap problema. Però no ho veig tan clar en el cas del meu ordinador vell (cap a 10 anys). Per tant, en cas que algun dels drivers de la tarja gràfica o de so no funcionin, com es pot tornar enrere d’una partició amb Ubuntu?

El primer que pots fer és intentar arrencar l’USB d’instal·lació i provar la versió autònoma, això que diu “Provar l’Ubuntu” o “Try Ubuntu”, no sé en quin idioma et sortirà. Això permetrà veure si l’ordinador suporta l’Ubuntu.

Si fas la instal·lació, i vols fer-la al costat del Windows per tenir doble arrencada, recorda de desfragmentar la instal·lació de Window (cosa que es fa des del propi Windows). El que farà l’instal·lador és fer més petita la partició del Windows i crear una de nova per a instal·lar l’Ubuntu, de la mida que tu li demanis. SI després vols tornar enrera i eliminar la partició de l’Ubuntu, és qüestió d’anar al Windows i demanar-li que reformategi aquesta partició. Un cop fet això, suposo que a Windows hi ha eines per fer més gran la partició i recuperar tot el disc per a la partició del Windows.

En resum, no hi ha una manera automàtica de desfer la instal·lació. L’hauràs d’esborrar si no la vols fer servir.

No me’n recordava, de l’opció de prova de l’Ubuntu. Molt bona idea! Merci per la informació.

This topic was automatically closed after 30 days. New replies are no longer allowed.