Merci per la info. Quan tingui una estona, m’hi poso i et dic què em surt. Mentrestant, tinc una pergunta de funcionament de l’LXDE. Com puc canviar l’extesió d’un arxiu? El programa aquest que estic fent servir guarda arxius en un format intern tipus “.sqv”, però per algun motiu, al meu VPS els fuarda com a “Plain Text File” en lloc de com a .sqv i això fa que el programa no hi pugui accedir després.
Els tècnics de la meva empresa em diuen que dec tenir el LXDE mal configurat o que tinc prou permisos per a canviar extensions a l’Ubuntu, però no m’han donat més solucions. Saps com es pot canviar l’extensió?
El sistema operatiu no desa fitxers, això ho fan aplicacions com les que vol fer servir. Si no els desa amb l’extensió “.sqv” que dius, deu ser perquè aquest programa està mal configurat, el sistema operatiu no té res a veure.
Ara bé, si un cop desat vols canviar l’extensió, simplement el reanomenes i ja està. Des de l’escriptori al menú de context que s’obre clicant el botó dret del ratolí hi ha una opció per reanomenar fitxers. També es pot fer des de la línia d’ordres amb l’odre mv (de “move” o siguit, moure), per exemple:
Tornem al navegador de fitxers, és clar que es pot canviar l’extensió, faltaria més. Mira un cop que tens el camp amb el nom del fitxer obert, si pots moure’t fins al final del nom amb l’extensió amb les fletxes de moviment del teclat, si et posiciones al final podrás esborrar l’extensió actual i escriure una de nova.
Torno a insistir però que l’aplicació que fas servir hauria de produir els fitxers en l’extensió correcta, si no ho fa, està mal configurat.
Quant a fer-lo des de la línia d’ordres, has de donar l’ordre des de la carpeta on està el fitxer, o especificar tot el camí fins al fitxer si estàs en una altra carpeta.
Doncs em temo que cap de les dues solucions funciona. Ja els he dit als de suport de Lunix de la meva empresa que el problema és del programa, com tu dius, però ells diuen que no, que el programa està bé i que deu ser la meva configuració de l’Ubuntu. En fi…
Aquí tens una captura de pantalla de l’arxiu que vull modificar en la seva ubicació:
Com pots veure, l’arxiu en sí no mostra cap extensió, però quan obres les propietats et diu que és de tipus “Plain text document”. He mirat, com dius, de clicar sobre el nom del fitxer, però no puc more el cursor enlloc. Com a molt, si clico dues vegades sobre el nom, me l’obre com a fitxer.txt, però no puc canviar res.
Per altra banda, un cop he accedit correctament al directori, he escrit:
mv Retest.txt Retest.sqv
Però em diu que no troba cap arxiu anomenat Retest.txt. En canvi, si hi escric…
mv Retest Retest.sqv
…m’ho accepta, però no en varia l’extensió. Només em canvia el nom de Retest a Retest.sqv, però continua sent un arxiu amb format “Plain text document”.
Home, si és un fitxer de text, això ho interpreta el sistema operatiu, no pot saber que aquests fitxers de text els fa servir l’aplicació que els crea. A Linux els fitxers no s’identifiquen per l’extensió sinó pel tipus de fitxer (binari, text).
Per una altra part, això que mostres a la captura què és? El navegador de fitxers del LXDE o un navegador de fitxers de l’aplicació? En tot cas no és aquesta l’opció per canviar el nom de fitxers, el que mostres es “Propietats del fitxer” que és diferent.
Finalment, sembla que l’aplicació que vas instal·lar crea els fitxers sense cap extensió, és a dir “Retest” i ja està.
La captura de pantalla és del navegador de fitxers de l’LXDE i en ella mostra les propietats del fitxer que volia canviar. Al final he hagut de fer una martingala patètica. He mogut l’arxiu a Windows, que no l’ha pogut obrir i reconéixer però que, en canvi, li ha pogut canviar l’extensió.
Ara ja el pot veure correctament el programa SQV. No sabia que Linux no identifica arxius per l’extensió. Encara estic passa acostumat a treballar amb Windows i em penso que a Linux tot hi funciona igual. He d’anar canviant de mentalitat a poc a poc.