Quin antivirus es recomana per a Ubuntu?

Hi ha algun antivirus generalista que funcioni bé per a Ubuntu? Quan dic generalista vull dir que es miri tant els arxius que et vols descarregar d’internet i el correu com els que simplement et trobes els webs mentre hi navegues.

La veritat és que mai no he fet servir antivirus a Linux, però he vist que el que es fa servir més habitualment es diu clamav.

Mai??!! I mai no has tingut infeccions de virus per descarregar-te coses o visitar webs? Com pots saber si el teu ordinador no està ara mateix infectat?

I gràcies per la info sobre el que recomanes. No el trobo al repositori que ofereix Ubuntu per defecte. Saps on hi puc trobar info al respecte?

No hi ha virus coneguts per a Linux, per tant no hi ha cap infecció que s’hagi de detectar. Mai no envio correus amb fitxers executables en binari, per tant tampoc no puc enviar-li algun programa maliciós de Windows a algú que en tingui Windows. Per una altra part, si estàs treballant com a usuari, el sistema està protegit perquè no pots instal·lar res. Per tant no és possible rebre un programa maliciós per visitar una web.

I finalment, creixentment les aplicacions a l’Ubuntu s’ofereixen en un sistema de empaquetament que es diu “snap”, on l’aplicació està en un contenidor sense accés a l’ordinador i la seguretat és màxima.

sudo apt install clamav

te l’hauria d’instal·lar.

Molt interessant tot això que dius. Però estàs segur que no hi ha virus coneguts per a Linux? Em resulta difícil de creure. Una visita ràpida a la viquipèdia mostra que sí que n’hi ha. Si ho entenc bé, no es pot instal·lar res a Linux sense que l’usuari ho sàpiga, oi? Ho dic perquè de seguida demanaria d’introduir-hi el password. És així?

I merci per la informació de l’antivirus.

Sí que ha existit trojans i així, però com dius, el sistema està construït amb molta seguretat i treballant com a usuar,i és molt difícil instal·lar coses sense que ho sàpigues. I em referia a què ara mateix no hi ha cap informe de virus circulant per sistemes Linux, si n’hi hagués, com seria molt excepcional, estaria tothom parlan d’això.

Jo crec que convé instal·lar antivirus si intercanvies moltes coses amb usuaris del Windows. Tot i que al teu sistema Linux no li pugui afectar, si li envies alguna cosa maligna per a Windows a algú, tot i que sigui sense voler, no li agradarà gaire.

Com que jo no intercanvio res que no hagi creat jo, ni tampoc no me afecta si m’envien algun programa de Windows infectat perquè no es podrà executar al meu ordinador, no veig la necessitat de tenir antivirus.

Un alter motiu per a passar-se a Linux!!! :slight_smile: Moltes gràcies.

De totes maneres, almenys en la meva opinió, l’avantatge de Linux no és aquesta, ni que pugui ser més estable o ràpid, cosa que no sempre és veritat.

Lamentablement no hi ha virus a més de perquè sigui més difícil infectar el sistema, també perquè sols ocupa un 1% de la quota d’ordinadors personals (altra cosa són servidors o mòbils, Android és més proper a Linux que a qualsevol altra cosa, tot i que no és Linux, i el sistema operatiu dels Mac té avanpassats comuns, una cosa que es deia Unix). En altres paraules, no hi ha gaires incentius a fer virus o ramsonware per a Linux, si hi hagués, n’hi hauria més.

Jo el prefereixo perquè és un enfoc diferent. El programari és obert i lliure, però igualment es pot viure d’ell donant suport o preparant solucions a mida per qui li calgui. Però no et cobren una llicència per un codi tancat que ningú pot inspeccionar o modificar, si en sap.

Jo fa molts anys que faig servir Ubuntu, i al principi vaig fer servir Clamav, i com que mai va detectar res, vaig deixar de fer-lo servir. I en 19 anys no he tingut cap virus.

1 Like

En 19 anys no va detectar mai res de res? Absolutament impressionant. :astonished:

A veure, jo no conec ningú que faci servir Linux que m’hagi dit que ha tingut problemes de virus. No sols a l’Ubuntu, sinó a d’altres distribucions (Debian, Arch, Fedora, etc.).

Es nota que vinc del món de Windows. :grin: Una afirmació com aquesta per a mi és simplement impensable!

Ja me l’he instal·lat. Però no veig que m’hagi creat cap icona per a obrir-lo. És normal?

No es creen icones a l’escriptori, a no ser que es creïn explíticament. L’has de buscar clicant a la barra dreta al símbol d’Ubuntu a sota del tot, i entrant “Clamav” en el cercador que s’obre.

Doncs no em surt cap resultat quan escric aquest nom al cercador. En principi no m’ha sortit cap error quan l’he instal·lat. Potser ser que sigui una icona oculta?

Sembla que clamav sols funciona a nivell de sistema, la veritat és que no sé com funciona, com t’havia comentat, mai no el vaig instal·lar i fer servir.

Per interactuar amb clamav sembla que hi ha un altre programa, al centre de programari pots buscar ClamTk, o des de la terminal

sudo apt install clamtk

Aquest és el que pots buscar en el cercador.

Fantàstic!! Funciona molt bé. Moltes gràcies.

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.