On puc trobar un lector d'Acrobat Reader que funcioni?

Necessito emplenar una plantilla en format pdf que em demana d’instal·lar l’Acrobat Reader. Al repositori d’apps no hi és i el més proer es diu “acrordrdc”. Dels més de 360 vots es desprèn que és força dolent. A més, cada cop que provo d’instal·lar-lo en surt un error que ho impedeix i em surt un missatge que diu que no sap per què.

Algú em podria suggerir alguna alternativa que funcioni a Ubuntu, si us plau?

Acrobat fa temps que ha abandonat Linux, ja no desenvolupen Acrobat Reader per a Linux des de fa molt de temps.

Has provat amb l’aplicació de visualització per defecte? Potser que sigui Evince que era la que hi havia fins fa un temps, o Papers que és la que ve ara. És possible però que no funcioni, hi ha formularis que requereixen Acrobat Reader sí o sí (i a vegades tristament són de institucions públiques).

He vist que també hi ha d’altres aplicacions que la gent recomana, com Xournal++, Okular (aquest et baixaria un munt de llibreries perquè està desenvolupada per l’escriptori KDE, no per Gnome, però un cop instal·lades les llibreries funciona bé sota Gnome). Fins i tot sembla que simplement obrint el PDF amb Firefox també pots omplir-ho, a vegades.

Jo faig servir una aplicació que es diu PDF Studio, però és de pagament, perquè he de fer moltes anotacions a PDF, i altres operacions com unir o separar pàgines, i amb això ho puc fer molt bé.

1 Like

No vaig ser prou explícit en el meu primer missatge. El visualitzador per defecte funciona bé en arxius pdf ‘estàndar’. El problema és que aquesta plantilla no l’obre. He provat Evince i no l’obre. També he mrat de trobar Papers, però no la tinc instal·lada (o no sé trobar-la) i tampoc no està disponible al repositori d’apps.

Miraré de provar les altres dues que em recomanes.

També pots provar d’obrir-ho amb el Firefox com comentava a dalt.

1 Like

Em vaig descuidar de dir que el Firefox l’obre, però no en permet la visualització correcta. Com que és un document autoemplenable, suposo que no és un pdf “normal”. He provat amb el Xournal++ i tampoc. No he provat amb l’Okular perquè m’ha semblat complicat i no ho he vist clar.

Al final només funciona bé des de Windows. Té nassos la cosa. :frowning:

En aquest cas penso que el problema és el que ha generat aquesta PDF emplenable, que espero que no sigui una administració pública, perquè ho ha fet d’una manera que sols es pugui obrir amb Acrobat, que sols està disponible per a Windows i IOS.

Doncs l’has encertada, perquè és un document de la Generalitat. :frowning:

Sempre que em passen aquestes coses jo poso una queixa, perquè se suposa que seguint les directives europees, les administracions han de proveir eines neutrals i multi plataforma.

1 Like

I n’has obtingut algun cop una resposta positiva? Vull dir si s’han molestat ni que sigui a contastar-te, no ja fer-hi alguna cosa.

Et contesto en una altra publicació, per no desviar més aquesta consulta del tema inicial.

1 Like

D’acord. Gràcies. M’ho miro.

This topic was automatically closed after 30 days. New replies are no longer allowed.