Nou problema amb connexió VNC a mb Remmina

No he pogut incloure un nou missatge al fil del meu problema amb la connexió VNC de Remmina, de manqre que el poso aquí. Al final el problema no estava al Remmina, sinó a l’adreça IP que el meu proveïdor del VPS em va proporcionar inicialment. Tan bon punt me’n va donar una de nova ja vaig poder-hi accedir sense problema.

Ara que ja em puc connectar sense problema, em trobo amb un altre problema. Resulta que el cursor de l’ordinador no coincideix sobre la pantalla amb el cursor visible a través de VNC. És a dir, que quan vull punxar sobre una icona concreta, el cursor del meu ordinar clica sobre ella amb normalitat, però es veu un segon cursor a la pantalla, que és el que executa les coses al meu VPS i que es troba sempre en un altre lloc a una distància que varia cada cop que m’hi connecto. Això fa que no pugui treballar-hi bé. He de moure el meu cursor de forma que el “desplaçat” arribi allà on vull. Afortunadament, quan clico, l’execució és immediata a tots dos cursors.

Per tant, tot i que encara hi puc treballar, resulta molt incòmode. Algú em podria dir si es pot solucionar?

He reobert l’altre fil perquè puguis si us plau posar una nota breu dient que el problema era d’IP incorrecte, i marcar-ho com a solució.

Quant a aquest problema que reportes ara, si us plau recorda quin programa client de VNC estàs fent servir (és a dir, el programa que estàs fent servir al teu ordinador local).

1 Like

Merci per reobrir l’altre fil. Tal com explico al títol d’aquest nou fil, estic fent servir Remmina.

Al servidor, quin programa de VNC estàs fent servir?

Doncs no ho sé. Com que això ho gestional el meu proveïdor, no en tinc ni idea. Els ho preguntaré.

Em sembla que havies instal·lat un, “tigervnc” o semblant. Potser va quedar en aquells missatges que es van perdre quan va caure el servidor d’aquest fòrum.

Una manera de veure si hi ha algun paquet instal·lat és:

dpkg -l "*vnc*"

Això és quan jo estava fent proves amb un VPS Ubuntu. Ara estic fent servir un VPS Windows, de manera que no hi he instal·lat res. Hi ha el que el proveïdor hi té instal·lat ara. Estic esperant que em contestin.

D’acord, tingues en compte que aquí donem suport per a l’Ubuntu, per tant si és un problema d’un servidor Windows no et podrem ajudar gaire. No és per motius ideològics, simplement jo personalment fa molts anys que no tinc cap ordinador amb Windows, i de servidor, no he tingut mai.

1 Like

Ho entenc. Ho preguntava només per si el problema podia venir del Remmina, però tot apunta que és culpa de Windows. :frowning: