No sé com activar totes les actualitzacions

Cada cop que m’arriba una actualització per a l’Ububtu, em trobo que hi ha una part que no es pot descarregar i em demana que ho activi a la configuració, però no acabo de trobar-ne el lloc per a fer-ho. Incloc captura de pantalla:

Algú em podria dir on trobar-ho?

Aquestes actualitzacions s’estan implementant per fases. Podreu instal·lar-les en uns dies.

Si et refereixes a “Ubuntu Pro security updates”, això són actualitzacions de seguretat de paquets mantinguts per tercers però que Canonical, l’empresa que dóna suport a empreses per a Ubuntu i que manté la distribució junt amb la seva comunitat, actualitza abans que surti la nova versió de l’Ubuntu. Això es fa per a les versions de llarg termini de l’Ubuntu (les anomenades LTS), perquè si no es fes així s’hauria d’esperar fins a la nova versió per actualitzar aquests paquets de tercers. Aquestes versions de llarg termini amb la subscripció a l’Ubuntu Pro tenen assegurades les actualitzacions de seguretat de paquets de tercers (dipòsit “Universe” de programari) fins a 10 anys ( o 15 anys, em sembla que ho han estés fa poc), per tant si no vols actualitzar a la nova versió de l’Ubuntu tens assegurat el manteniment per un període molt llarg.

Per a usuaris normals com nosaltres, es pot instal·lar l’Ubuntu Pro en fins a 5 diferents ordinadors (50 per als usuaris actius col·laborant amb la comunitat).

Primer has d’instal·lar el client:

sudo apt install ubuntu-pro-client

Després t’has de subscriure. Per fer-ho, has d’entrar al portal:

Ubuntu Pro Dashboard

El compte, crec, és el mateix que fas servir per entrar a aquest fòrum. Al portal et dóna l’ordre que has d’executar per adjuntar el teu ordinador a la subscripció.

A partir que activis la subscripció, et deixarà actualitzar això que surt en gris actualment.

Molt interessant. Abans de fer-ho, m’ho recomanes de fer o no és quelcom prioritari?

No costa res, i augmenta la seguretat del teu sistema. Jo ho tinc a tots els sistemes on tinc la versió de llarg termini.

1 Like

Cal entendre també que es tracta de dos tipus d’actualitzacions diferents.

El meu primer comentari es refereix a les actualitzacions normals per fases (“System components (4)” que tampoc no es pot seleccionar).

Les esmentades pel nostre company @wgarcia es refereixen a Ubuntu Pro, un servei que requereix una subscripció i que és efectivament gratuït i avantatjós, però només s’aplica a les edicions de suport a llarg termini (LTS).

Merci per la info. Ja ho he fet i en principi ja ho tinc, però m’ha sortit un resulta que no entenc. Sembla que hi ha serveis que tinc dishabilitats. És normal?

Enabling Ubuntu Pro: ESM Apps
Ubuntu Pro: ESM Apps enabled
Enabling Ubuntu Pro: ESM Infra
Ubuntu Pro: ESM Infra enabled
Enabling Livepatch
Livepatch enabled
This machine is now attached to 'Ubuntu Pro - free personal subscription'

SERVICE          ENTITLED  STATUS       DESCRIPTION
anbox-cloud      yes       disabled     Scalable Android in the cloud
esm-apps         yes       enabled      Expanded Security Maintenance for Applications
esm-infra        yes       enabled      Expanded Security Maintenance for Infrastructure
fips-updates     yes       disabled     FIPS compliant crypto packages with stable security updates
landscape        yes       disabled     Management and administration tool for Ubuntu
livepatch        yes       warning      Current kernel is not covered by livepatch
realtime-kernel* yes       disabled     Ubuntu kernel with PREEMPT_RT patches integrated
usg              yes       disabled     Security compliance and audit tools

* Service has variants

NOTICES
Operation in progress: pro attach
The current kernel (6.17.0-14-generic, x86_64) is not covered by livepatch.
Covered kernels are listed here: https://ubuntu.com/security/livepatch/docs/kernels
Either switch to a covered kernel or `sudo pro disable livepatch` to dismiss this warning.

For a list of all Ubuntu Pro services and variants, run 'pro status --all'
Enable services with: pro enable <service>

El que es mostra està bé, hi ha una sèrie de serveis desactivats, però sols són per empreses i per a la versió de pagament.

L’únic que pot ser interessant activar és “livepatch”. Aquest servei també és gratuït i el que fa es que actualitza el nucli si hi ha actualitzacions de seguretat, sense necessitat de reiniciar el sistema. És interessant més que res per a servidors, perquè en molts casos reiniciar el sistema pot produir interrupcions en algun servei, per exemple per a un servidor que allotja serveis web. Per a un ordinador personal no és tan necessari perquè reiniciem el sistema sovint. Però si el vols activar, simplement cal donar l’ordre següent:

sudo pro enable livepatch

1 Like

Perdó pel retard en la resposta. Moltes gràcies per la informació.