Vull desinstal·lar el KeePassXC i vaig fer servir la següent línia de comandament:
sudo apt remove keepassxc
En principi tot va anar bé i ho va fer, però, per a la meva sorpresa, el programa encara hi és i funciona amb normalitat!!! Quan he tornat a executar la mateixa ordre, m’ha sortit això:
Package 'keepassxc' is not installed, so not removed
The following packages were automatically installed and are no longer required:
fonts-font-awesome libbotan-2-19 libdouble-conversion3 libmd4c0
libminizip1t64 libpcre2-16-0 libqt5concurrent5t64 libqt5core5t64
libqt5dbus5t64 libqt5gui5t64 libqt5network5t64 libqt5qml5 libqt5qmlmodels5
libqt5quick5 libqt5svg5 libqt5waylandclient5 libqt5waylandcompositor5
libqt5widgets5t64 libqt5x11extras5 libtspi1 libxcb-xinerama0 libxcb-xinput0
libzxcvbn0 nvidia-firmware-580-580.65.06 python3-proton-vpn-lib
qt5-gtk-platformtheme qttranslations5-l10n qtwayland5
Use 'sudo apt autoremove' to remove them.
Suposo que és per això que encara em surt la icona del programa i el puc obrir i tot. Abans de fer servir aquesta línia de comandament que recomana al final, he de tenir en compte alguna altra cosa? I només escrivint l’ordre, tal com està posada, ja sabrà que ha d’eliminar aquests arxius en concret de forma automàtica?
Doncs no ha funcionat. Aparentment ha eliminat tots aquest arxius, però la icona d’accés encara appareix disponible i quan hi clico, m’obre el programa amb normalitat.
A veure, la major part de la llista dels paquets de l’autoremove no està relacionat amb el keepassxc, són dependències d’altres coses que has instal·lat i desinstal·lat.
Com vas instal·lar exactament KeepassXC? Hi és als dipòsits de l’Ubuntu, per tant a no ser que hi hagi una raó molt clara per no preferir la versió oferida pel propi Ubuntu, no és aconsellable instal·lar-lo des d’altres fonts, tot i que sigui la pròpia pàgina de l’aplicació.
Però s’hauria de saber quin mètode d’instal·lació vas fer servir, si no és un paquet “deb” o “snap”, que són els sistemes d’empaquetament oficials de l’Ubuntu, s’haurà de veure com ha quedat instal·lat.
Doncs ho has instal·lat des d’un paquet “flatpak”, cosa que no és necessària a l’Ubuntu havent un paquet “deb” als dipòsits mantinguts per la distribució (com deia “deb” i “snap” són els sistemes d’empaquetament suportats oficialment per la distribució).
Hauries de descriure amb detall el que vas fer, sinó es impossible esbrinar què pot estar passant. Com vas instal·lar l’aplicació, seguint les instruccions que posa “Recommended” amb l’ordre que diu “flatpak”, o d’alguna altra manera?
Doncs vaig prendre’n nota en un arxiu per si el suport de Proton m’ho demanava, però ara he vist que l’he esborrat!!! Diria que sí que vaig fer servir l’opció recomanada flatpak, però ara tampoc posaria la mà al foc. També recordo que just a sota hi ha línies de comandament per a Ubuntu en concret. Diria que no les vaig fer servir, però no n’estic segur.
No hi ha a Ubuntu cap opció per a veure totes les aplicacions que tinc instal·lades i, des d’allà, poder-les desinstal·lar? Una cosa com el tauler de control de Windows, on pots veure’n tot el llistat i fer-ne la esinstal·lació des d’allà mateix.
Command 'keepassxc' not found, but can be installed with:
sudo snap install keepassxc # version 2.7.9, or
sudo apt install keepassxc # version 2.7.4+dfsg.1-2
See 'snap info keepassxc' for additional versions.
Com pot ser que no el trobi instal·lat quan el puc obrir amb total normalitat?