Faig servir l’app de Remmina per a la connexió RDP des del meu ordinador personal amb el meu VPS amb normalitat. Ara vull provar la connexió de VNC amb els mateixos origen i destinació des de Remmina, però em trobo que em surt un error que no entec. Aparentment, es connecta amb normalitat, però no puc veure res a la pantalla (es veu tot negre) i hi ha un únic missatge a la banda superior que diu:
read (104 Connection reset by peer)
He confirmat que el port d’accés al meu VPS està correctament obert a través d’un accés telnet. Per altra banda, el meu proveïdor del VPS m’ha confirmat que l’accés VNC està habilitat amb normalitat. Sembla, per tant, que el problema està al Remmina. Algú em pot donar un cop de mà?
Al Linux hi ha dues plataformes gràfiques, el sistema X, que és la que va haver-hi des de l’inici de Linux, i la més moderna Wayland, que està substituint X. El VNC, segons el que sé, no funciona amb Wayland. És possible que l’escriptori que estàs executant al servidor estigui basat en Wayland i no en X, i que sigui per això que no pots accedir.
Per comprovar-ho, entra a l’escriptori amb RDP i dóna l’ordre següent:
Ara mateix no puc fer-ho pel problema amb l’Ubuntu el general. De tota manera, quan dius que entri amb RDP, vols dir que obri un terminal i hi introdueixi aquesta ordre o que entri a Remmina, selecioni RDP i aleshores escrigui l’ordre en un terminal?
Sembla que Remmina no deixa inserir text al quadre d’accés. He d’entrar la IP del servidor remot, però com que no tinc connexió a internet, no puc accedir enlloc.
D’acord, això confirma que estàs fent servir el protocol wayland, per tant VNC no funcionarà directament. Crec que es pot configurar perquè ho faci, pero abans a veure si es pot solucionar l’altre problema que hi ha amb la connexió a Internet i la gràfica del teu client.
Abans d’això, hi ha alguna raó específica perquè vulguis fer servir el protocol VNC? Si et funciona el protocol RDP, que va bé amb l’escriptori amb gràfica Wayland estàs fent servir, a no ser que hi hagi alguna raó específica perquè vulguis fer servir VNC, potser millor quedar-si a RDP.
Efectivament, n’hi ha una. Resulta que al final he hagut d’instal·lar-me la versió de Windows del maleït programa que necessito per a la feina en un VPS. Doncs encara que sembli mentida, el protocol RDP fa que el putu programa es pengi, no és broma Aleshores el servei tècnic em va dir que això no passa si s’hi accedeix via VNC.
Per a que quedi clar, el que em cal és accedir des del meu ordinador amb Ubuntu a un VPS que corre amb Windows sense haver-ho de fer via RDP, sinó VNC. Quan ho vaig provar amb Remmina, em va sortir l’error que ja he explicat.
Un altre cop estic confós. Al missatge 5 deies que vas establir que el servidor està fent servir el protocol “wayland”, per tant sembla que encara estàs a Linux. Però al missatge 9 dius que el servidor està amb Windows?
Osti, sí. Culpa meva. Al final he hagut de renunciar a fer servir el servidor VPS amb Linux i he hagut de tornar a Windows. El programa dels nassos només és 100% estable sobre Windows. Ara només necessito poder-hi accedir via VNC des del meu ordinador Ubuntu.
Efectivament, puc accedir-hi a través de RDP però, tal com explico al post anterior, això fa que es pengi sovint! El mateix servei de suport del programa em va dir que accedint-hi via VNC s’evita el problema.
Si no hi ha resposta és perquè no hi ha ningú que de moment hagi identificat el problema i et pugui donar una mà.
De bon rotllo, si fas això que has fet en el missatge anterior (se li diu “bump” en el llenguatge dels fòrums) algun moderador et cridaria l’atenció. És millor sempre ressuscitar el tema havent fet alguna cerca i consultant si el que s’ha trobat està bé, o alguna altra cosa que aporti més informació al tema. Però “que hay de lo mío” en aquestes comunitats està molt mal vist.