La impressora no imprimeix

Tornant a Gutenprint i a la interfície web per afegir impressores del missatge 14, jo veig la teva impressora:

image

Doncs amb el llistat em passa de Canon MulitPass a Canon S100, sense passar per Canon PIXMA:

Screenshot from 2025-11-04 09-05-09

Em pots dir quina opció tries quan arribes a aquest formulari previ al llistat de dalt?

Screenshot from 2025-11-04 09-02-47

Jo trio la primera opció d’impressora local. I tu?

No he agregat cap impressora recentment. Però es pot escollir “Find printers” (ho tinc en anglès, mira l’equivalent si ho tens traduït) i si ha detectat la impressora te l’oferirà.

Abans d’això, pensava que ja s’havia fet, però s’hauria d’instal·lar gutenprint-printer-app des del Centre de Programari. Això t’oferirà controladors addicionals, fixa’t que el que et dic a dalt posa “gutenprint”.

Doncs ara estic al·lucinant. Segons el centre de programari ja el tinc instal·lat! Només em surt l’opció de desinstal·lar-lo. En canvi, quan me’n vaig al meu cercador d’apps i escric “gutenprint”, no troba res. :face_with_spiral_eyes:

Ara llegint una mica més, sembla que aquesta aplicació gutenprint-printer-app té la seva pròpia interfície a http://localhost:8000/ que et permet agregar impressores. Prova doncs d’esborrar la impressora i a veure si amb això la pots agregar.

Funciona!!! Mil gràcies de nou. Ara només em falta poder activar la part d’escanner. He provat a veure si amb el mateix controlador ho podria fer, però no ha estat així. Però no sé si és que no tinc el programari que venia amb la impressora quan me la vaig comprar. Era per a Windows, per suposat, però des d’allà podia activar l’escanner des de la pantalla. Ara no disposo d’aquest programari. És possible que n’existeixi un emulador també per a aquest cas?

Per a l’escàner, has provat amb alguna aplicació a veure si el detecta? La que conec és “Simple Scanner” que ve instal·lada per defecte penso amb l’Ubuntu.

No. No la tinc instal·lada i tampoc em surt al repositori d’apps per aquest nom.

Es diu “Document Scanner” ara, entra “Document” al cercador de documents a veure si surt. Si no, ves al Centre de Programari i busca Document Scanner.

No el tinc instal·lat. Però tampoc no em surt cap amb aquest nom al centre de programari. Segur que nom és correcte?

I si entres “Scanner” al Centre de Programari, què et surt?

Una mica de tot, però cap amb aquest nom concret:

A veure si això t’instal·la una aplicació senzilla que es diu simple-scan:

sudo apt install simple-scan

Funciona!! Un cop més, mil gràcies.