La darrera actualització d'Ubuntu m'ha elimiat les miniatures dels arxius d'imatge

Abans d’ahir se’m va instal·lar el darrer paquet d’actualitzacions del programari i tot just avui m’he adonat que no puc veure les miniatures dels meus arxius d’imatge, ja siguin jpg, gif, png, etc. A més, per no sé quin motiu, hi ha altres arxius jpg (no em passa amb altres extensions) que ni me’ls obre. Em demana una aplicació per a obrir-los quan són imatges jpg notmals i corrents.

Quin pot ser-ne el motiu?

He fet una cerca ràpida i he trobat casos semblants i diu que eliminant un fitxer del cau se soluciona. A veure si t’ho resol:

rm ~/.cache/thumbnails/fail

Cal reiniciar després de fer-ho (o almenys reiniciar sessió a l’escriptori).

1 Like

Només per a evitar malentesos, el que he de fer és obrir la consola, inserir aquesta instrucció i després reiniciar l’ordinador, oi?

Sí, obres una terminal, a la teva carpeta d’inici hi ha una carpeta oculta que es diu “.cache” (els fitxers i carpetes que comencen amb un punt queden ocults per a les ordres habituals, per exemple “ls”, per veure’ls has de donar alguna opció, per exemple “ls -a”). A aquesta carpeta les aplicacions desen les dades de cau, per funcionar més ràpid hi ha algunes coses que es poden deixar en el cau i no haver-les de generar cada cop que obres el programa. Es poden esborrar sense problemes perquè es tornen a generar si cal.

1 Like

Ho he provat i m’ha sortit aquest missatge:

rm: cannot remove ‘/home/ego/.cache/thumbnails/fail’: Is a directory

Aleshores se li haurà de donar l’opció “-r” (recursiu) a “rm”, per tant l’ordre seria:

rm -r ~/.cache/thumbnails/fail

La situació ha millorat, però el problema encara persisteix. El més estrany és que hi ha carpetes en què es veuen totes les miniatures i d’altres en què no se’n veu cap. En veig més ara que abans, però.

Em sap greu, però no sé com intepretar la teva resposta. No sóc programador de Linux i no entenc això que s’hi diu,

El que ha enllaçat el @corradoventu és un informe de l’error que estàs veient. M’he mirat l’informe, i diu que ja s’ha arreglat, però no sé si ja l’han distribuït.

Suposo que ja has reiniciat després de donar la instrucció, oi? Com deia, això sols esborra el cau, que com en molts altres casos simplement elimina fitxers que el sistema genera per no haver-los d’anar regenerant, però que si s’eliminen, es tornen a generar i ja està.

He trobat un altre informe d’error que ho aclareix més. L’error ha passat en una actualització recent que ha eliminat un fitxer que cal perquè es generin les miniatures. Primer convindria confirmar que aquest és realment el problema en el teu cas. Després hauràs de decidir si arreglar-ho ara o esperar-te uns dies que arribi una actualització que ho arregli.

L’informe d’error és:

Verifica doncs si realment et falta aquest fitxer:

ls /etc/apparmor.d/nautilus

Si diu que no troba aquest fitxer, es tracta d’aquest problema.

Perdó pel retard en la resposta. Efectivament, el problema és aquest:

ls: cannot access '/etc/apparmor.d/nautilus': No such file or directory

Em recomanes aleshores que m’esperi?

Si no t’és imprescindible arreglar-ho ja, es pot esperar. El que s’ha de fer no és complicat, però.

No és imprescindible. Em puc esperar. Gràcies.

Anit vaig tenir una actualització del sistema, però el fitxer encara no hi és. No ha canviat res.

Encara no han distribuït la correcció d’això, si mires l’enllaç a l’informe d’error del missatge 10 encara posa “In progress” .

Com et deia, sols es tracta de restituir aquest fitxer faltant, pel que sembla, però com són carpetes i fitxers amb protecció perquè sols es puguin manipular amb privilegis d’administració, tot i que no és massa complicat, s’ha d’anar amb molta cura.

Si ho vols fer, et comento com.

Doncs sí, si us plau. T’agraïria molt que m’expliquessis com fer-ho.

Doncs has de crear el fitxer com a administrador. Amb l’ordre següent uses l’editor nano com a administrador per crear el fitxer en qüestió i en el lloc que cal:

sudo nano /etc/apparmor.d/nautilus

A continuació has de copiar aquest text al porta-retalls:

# This profile allows everything and only exists to give the
# application a name instead of having the label "unconfined"

abi <abi/4.0>,
include <tunables/global>

profile nautilus /usr/bin/nautilus flags=(unconfined) {
  userns,
  # Site-specific additions and overrides. See local/README for details.
  include if exists <local/nautilus>
}

Pots copiar clicant sobre la icona que es veu a la part superior esquerra del bloc de codi de dalt, quan passes el ratolí per sobre.

Per inserir-lo a l’editor nano pots fer servir la combinació de tecles Maj-Ins o Ctrl-Maj-V.

Per últim, has de donar aquesta ordre per recarregar aquest perfil (son perfils que defineixen els permisos de les aplicacions per fer coses al sistema):

sudo apparmor_parser -r /etc/apparmor.d/nautilus

Sembla que s’ha creat amb normalitat perquè quan consulto si hi és ara em surt això:

/etc/apparmor.d/nautilus

Però el problema persisteix, no s’ha solucionat,

Suposo que has reiniciat el sistema després de fer-ho. Anem a comprovar com ha quedat. Enganxa si us plau la sortida de:

cat /etc/apparmor.d/nautilus

i

ls -l /etc/apparmor.d/nautilus