Finalment m’he instal·lat Ubuntu al meu ordinador principal mitjançant una partició i m’he trobat amb un problema inesperat. No trobo el Mozilla Thunderbird per enlloc!! Abans de fer-ne la instal·lació vaig fer servir l’opció de prova que s’ofereix en el disc d’arrencada i allà sí que hi és!!
He fet alguna cosa malament durant la instal·lació o es que ara te l’has d’instal·lar a part?
Fet i instal·lat. Merci. Només per casualitat. Saps com puc moure tota la informació que tinc en el Thunderbird de Windows (missatges, carpetes, calendaris, etc.) a Ubuntu?
He trobat molta informació de com fer-ho de Windows a Windows, però res de com passar-ho de Windows a Ubuntu.
Ara m’he trobat amn nou problema. Resulta que la versió de Thunderbird que es proporciona des del centre de programari és molt vella i crea problemes quan vols traspassar-hi informació. M’he descarregat al GNOME la versió més recent des de la pàgina oficial de Thunderbird i ara tinc un arxiu amb l’extensió .tar.xz que no sé com s’instal·la. Em podeu dir què he de fer?
El problema és que a la consulta que he fet al fòrum oficial de Thundirbird em van dir que no es pot traslladar la carpeta de contingut amb tota la meva configuració si les versions són diferents. Com que vaig crear l’arxiu de contingut amb la més recent (la 144), ara necessito que la destinació sigui també la 144 perquè tot vagi bé. Si faig servir una versió anterior (com la 140 que ja he provat) em surt una finestra d’error que em demana de crear un nou perfil i començar-ho tot de 0. No m’ho puc permetre, això. Tinc configuracions molt velles amb passwords que ni recordo. Amb la còpia de la carpeta de contingut, tot això m’ho estalvio i les configuracions es mantenen tal com es van crear.
El problema és que instal·lar el Thunderbird des del lloc de Mozilla no és fàcil i no està garantit que tot hagi de funcionar bé, per problemes de compatibilitat de llibreries i coses així.
Suposo que estàs intentant traslladar el teu perfil a Windows on tens la versió 144 al teu Ubuntu on tens la versió 140, oi?
Molt probablement la incompabilitat provingui de problemes de compatibilitat de fitxers i permisos més que compatibilitat de versions, perquè com hem vist no són versions massa llunyanes.
He vist alguns altres suggeriments en fòrums i similars per fer la transferència que vols. Llegiré una mica més, a veure si et puc suggerir una manera de fer-ho que tingui possibilitats de funcionar.
Efectivament, estic provant de traslladar tota la meva configuració actual (correus, calendaris, bústies d’entrada, etc.) des de la meva versió 144 a Windows a la d’Ubuntu.
T’agraeixo molt l’esforç de mirar-te d’informar sobre com fer-ho.
Sembla que pots instal·lar la versió 144. Per fer-ho, crec que el millor seria desinstal·lar la versió que tens primer, que hauria de ser possible amb:
sudo snap remove thunderbird
A continuació al navegador web ves a la pàgina:
A la part superior dreta, pots escollir el “canal”. Veurás que per defecte et mostra la versió 140, però si cliques on posa la versió, hi ha una opció “All releases” i aquí hi ha la 144.
Per moure el perfil del Windows a l’Ubuntu, crec que t’has de crear almenys un compte primer a l’Ubuntu perquè creï el perfil, que hauries de trobar al directori snap/thunderbird/common on “snap” està a la teva carpeta d’inici.
Després pots copiar tot el perfil del Windows al perfil de l’Ubuntu i hauries de tenir la transferència feta.
No ho he provat, no faig servir thunderbird ni tampoc he fet mai aquesta transferència (perfils del Firefox sí que he transferit molt cops, però entre ordinadors amb Linux).
Vaig instal·lar el programa en la seva versió 144 del lloc que em vas recomanar.
La icona de Thunderbird es veia i s’obria amb normalitat. Em demanava de crear un perfil, com em vas dir.
En el fòrum oficial de Thunderbird vaig trobar que, per a traslladar els perfils existents, calia esborrar el contingut de la carpeta oculta anomenada “.thubderbird” i aleshores copiar-hi el contingut de la carpeta homònima del meu Thunderbird a Windows (també versió 144).
A partir d’aleshores, la icona es veu amb normalitat, però cada cop que l’executo, em surt aquesta finestra d’error i no es veu res més.
D’acord, l’error que veus és justament un error de perfil.
L’ubicació del perfil d’aquesta versió no és a la carpeta .thunderbird sinó snap/thunderbird/common, una subcarpeta de la carpeta “snap” que hauria d’estar a la teva carpeta d’inici.
He llegit que abans d’intentar transferir el perfil existent has de configurar almenys un compte al Thunderbird a l’Ubuntu que, un cop transferit el perfil, pots esborrar.
Jo ara tornaria a instal·lar el thunderbird. Primer:
sudo snap remove thunderbird
després tornaria a instal·lar com ho vas fer abans. A continuació crearia el compte, i miraria a veure què hi ha a snap/thunderbird/common.
No vaig eliminar la carpeta. Allà deien que se n’havia d’eliminar només el contingut. És a dir, la carpeta snap/thunderbird/common/.thunderbird encara existeix. El que he fet és substituir el seu contngut per defecte amb el meu contingut.