Instal·lar Virtualbox a l'Ubuntu

Ara que ja tinc instal·lat l’escriptori, ja puc instal·lar la màquina virtual, oi? Estic parlant de la “VirtualBox”. O potser em caldria alguna altra cosa abans?

Per instal·lar el virtualbox hi ha 3 opcions:

1. Instal·lar-lo des dels dipòsits de programari de l’Ubuntu. Avantatge: és la manera més fàcil i quan surten versions noves s’actualitza amb la resta del sistema. Desavantatge: la versió que s’instal·la no és la més nova, és la versió qua hi havia a l’abril de 2024, no massa vella tampoc.
  2. Baixar-se el paquet instal·lable de l’empresa que manté Virtualbox i instal·lar-lo. Avantatge: És l’última versió i és sols una mica més difícil que l’opció 1. Desavantatge: Per actualitzar has d’instal·lar la versió nova i crear la màquina virtual i instal·lar tot un altre cop.
  3. Configurar perquè l’Ubuntu vegi el dipòsit de programari de l’empresa que manté Virtualbox. Avantatge: És l’última versió i s’actualitza amb el teu Ubuntu quan surt una versió nova. Desavantatge: És una instal·lació força difícil.

Com veus, com totes les coses d’aquesta vida, les 3 opcions tenen avantatges i desavantatges. Hauries de decidir quina prefereixes.

Com que no vull complicar les coses, prefereixo l’opció si us plau. Per cert, per què ha creat un nou fil quan ja n’havia creat l’altre que estàvem seguint per a fer la instal·lació del Virtualbox? No s’estan duplicant fils amb el mateix objectiu final?

L’altre fil tenia dues coses ben distintes: accedir remotament a l’escriptori i instal·lar el virtualbox. Com que vas marcar com a solucionat, en tres dies es tanca, és a dir no es pot continuar escrivint, així que és preferible continuar amb la segona consulta per separat.

Suposo que et refereixes a l’opció 1, que jo també escolliria, sempre prefereixo anar tot el possible a les opcions predeterminades, perquè quant menys personalitzat el sistema més fàcil d’actualitzar o tornar a muntar, si cal.

Per instal·lar el virtualbox des dels dipòsits de programari de l’Ubuntu, a la línia d’ordres es pot donar l’ordre següent:

sudo apt install virtualbox

Això és tot.

Em sembla que no s’ha instal·lat del tot bé. En principi, la part final del llistat llarg de text que hi ha aparegut dona a entendre que no hi ha hagut cap problema, perquè apareix aquest text:

Restarting services…

Service restarts being deferred:
/etc/needrestart/restart.d/dbus.service
systemctl restart gdm3.service
systemctl restart unattended-upgrades.service

No containers need to be restarted.

User sessions running outdated binaries:
gdm @ user manager service: systemd[1281]

No VM guests are running outdated hypervisor (qemu) binaries on this host.

Però cap al mig d’aquest llistat llarg de text m’han aparegut dos advertiments d’alerta. Són aquests:

01

Què em podries dir al respecte?

Està dient que el servei virtualbox, que ha de córrer en rerefons, no s’ha iniciat. Per confirmar-ho entra l’ordre següent:

sudo systemctl status virtualbox

Ja ho he fet i no trobo cap altre error. És el moment de configurar-lo?

Però què t’ha mostrat? Mostra en verd que el servei està actiu i funcionant?

Sí, efectivament. M’ha sortit en vert. Cal fer alguna cosa més?

No, en principi està bé. Tingues en compte que no estic davant la teva pantalla.

Doncs prova a veure si s’obre la finestra gràfica de configuració del Virtualbox, accedint a l’escriptori i iniciant-lo. T’hauria de sortir als menús, que es poden accedir a la icona més de l’esquerra de la barra inferior, com al menú Inici del Windows. Un avantatge de l’escriptori LXDE és que no és massa diferent del que ja coneixes.

Funciona!! Aqusta és la pantall que em surt:

Està tot correcte?

De moment es veu que obre la finestra de gestió del Virtualbox i està funcionant. Ara bé. convindria saber quines característiques té l’amfitrió de la màquina virtual que crearàs. Quina és la mida de la memòria RAM? Quin capacitat té el disc dur? No sé quin tipus d’aplicació vols fer servir a la màquina virtual, però també convindria saber quants processadors i quina velocitat tenen, si l’aplicació requereix un ús intensiu de computació.

Doncs les característiques que tinc contractades són:
-14 cores
-48 GB RAM
-600 GB SSD
-Velocitat de 1,000 Mbit/s

I ja t’avanço ara que l’aplicació que faré servir exigeix el màxim de capacitat de cpmputació, és a dir 13 dels 14 cores, ja que vull deixar-ne un de lliure per a poder navegar pel sistema mentre hi treballa. Et cal alguna cosa més?

Doncs obre un altre fil indicant quin tipus de màquina virtual vols crear al Virtualbox, perquè el Virtualbox ja està instal·lat, sembla.

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.