He perdut la connexió a internet i la resolució de pantalla de sobte!

Aquest matí he fet servir l’ordinador amb Ubuntu amb total normalitat fins que he canviat a la partició de Windows. Quan he tornat a la partició amb Ubuntu he vist que no em puc connectar a Internet i la resolució de pantalla me l’ha canviada! No hi ha forma de deixar-me canviar la resolució. Me l’ha fixada sense que me n’ofereixi el desplegable d’alternatives.

Però el més greu és la manca de connexió a Internet! Com pot ser que l’hagi perduda en tan poques hores? I no hi ha forma de recuperar-la per molt que reinicio la màquina.

Algú em pot donar un cop de mà, sisplau?

He notat un detall diferent que potser dóna una pista del problema. Sempre que entro a la partició d’Ubuntu, la meva pantlla mosatra durant un parell de segons una mena de “granulat” de grisos i ratlles de colors que després desapareixen i acaba de carregar la pantalla d’accés.

Ara ja no ho fa. M’envia directament a la pantalla d’accés. Vull dir la que em permet triar l’usuari. Vol dir això alguna cosa?

Potser s’hagi produït una actualització del nucli, i en no reiniciar el sistema. encara estaves fent servir la versió anterior. Potser també que a la versió nova falti actualitzar algun controlador, crec recordar que ja havies reportat alguna cosa semblant fa un temps, és possible que alguna cosa estigui mal configurada que faci no s’actualitzin aquests controladors quan s’instal·la una vesió nova del nucli.

Per poder identificar millor el problema, podries intentar iniciar l’Ubuntu en la versió anterior del nucli. Ja ho havies fet en el problema que mencionava, es tracta d’usar el menú d’inici (grub) on pots escollir quin sistema operatiu iniciar, escollir la que diu “opcions avançades” o semblant, o clicar sobre una línia que no sigui la primera (un nucli anterior).

Efectivament, ha passat de la darrera instal·lada (la 6.17.0-19) a just l’anterior (6.17.0-14) i ara tot funciona bé. Què em recomanes de fer ara per a veure quin problema hi ha a la darrera versió?

He mirat els missatges antics perquè, com deia, crec recordar que t’havia passat exactament el mateix fa un temps. Però no he pogut trobar el fil on es va resoldre, potser es va perdre en aquell tall de dades que va patir aquesta plataforma fa uns mesos. Suposo que no hauràs conservat notes del que es va fer aleshores, oi?

Bé, en tot cas es pot començar per mirar si està tot actualitzat amb

sudo apt update

i si n’hi ha coses sense actualitzar

sudo apt upgrade

Si tot sembla actualitzar-se sense missatges destacables, prova de reiniciar, però si veus quelcom estrany, enganxa la sortida a veure si es pot esbrinar alguna cosa.

Doncs, de forma inexplicable, no n’havia pres cap nota. Això ja no em passarà més. Efectivament, hi havia 34 elements pendents d’actualització. Un cop fetes totes, ja funciona amb normalitat. Espero no haver d’atabalar mai més el personal quan això em torni a passar. :frowning: Com sempre, mil gràcies per l’ajut.

This topic was automatically closed 24 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.