Com et deia, també és possible restringir les IP d’accés des del tallafocs de l’Ubuntu. Potser el que farà el teu proveïdor és justament habilitar el tallafocs i posar aquesta restricció.
Està disponible en els dos sistemes, però ja que m’he capbussat en el Linux, m’he instal·lat el programa per a Linux. És per això que necessito comunicar des del Linux amb el meu ordinador amb el Linux del VPS on tinc el programa.
D’acord, perquè si és un programa que sols corre en Windows i sols té interfície gràfica, no té gaire sentit muntar un servidor Linux.
Per una altra part, m’estranya que no tingui una interfície client-servidor i que la gràfica s’hagi de fer al servidor. Però bé, continuem.
Ara has de configurar el servidor VNC, amb l’ordre següent:
vncserver
Et demanarà definir una contrasenya.
També et preguntarà si vols “view-only”, li has de dir que no, perquè el que vols és interactuar, aquesta opció sols et permetria visualitzar l’escriptori remot.
Si aquests passos van bé, s’haurà després d’editar uns fitxers de configuració. Primer mira si aquests passos no et donen problema.
Diria que ha anat bé. Aquí tens el text que m’ha sortit després de seguir les teves instruccions:
És correcte?
A continuació s’ha d’editar i modificar la configuració del servidor vnc. Per això, primer s’ha aturar el servidor vnc:
vncserver -kill :1
Abans de modificar la configuració, convé fer una còpia per si un cas:
mv ~/.vnc/xstartup ~/.vnc/xstartup.bak
A Linux el tilde “~” representa el camí a la carpeta d’usuari, per tant és equivalent a “/home/dcp” en el teu cas.
Ara s’ha d’editar el fitxer de configuració:
nano ~/.vnc/xstartup
Això obrirà l’editor nano i et deixarà editar el fitxer xstartup a la carpeta oculta “.vnc” (per això un punt endavant) que està a la teva carpeta d’inici. Un cop obert l’editor, has d’escriure ( o copiar i enganxar) les següents línies:
#!/bin/bash
xrdb $HOME/.Xresources
startlxde &
La primera línia li diu quin interpret d’ordre fer servir per a les ordres que hi ha a continuació, la segona defineix alguns paràmetres per a l’entorn gràfic, i l’última inicia l’escriptori LXDE.
Per sortir de l’editor, fes Control-x i digues-li que sí que vols sortir i desar.
Ara defineixes aquest fitxer com a executable
chmod +x ~/.vnc/xstartup
I per últim reinicies el servidor vnc, sols permeten connexions que vinguin del propi servidor:
vncserver -localhost
Ara des del client (el teu ordinador local), dones l’ordre següent:
ssh -L 59000:localhost:5901 -C -N -l dlp ip_del_servidor
on “dlp” entenc que és el teu nom d’usuari al servidor, i “ip_del_servidor” l’has de substituir per això, l’IP del servidor.
Si tot ha anat bé, al teu ordinador local s’hauria d’obrir l’escriptori remot del servidor.
A post was split to a new topic: Com canviar l’extensió d’un fitxer a Linux
Doncs no sé si funciona o no. Diria que no perquè no he accedit al VPS. He seguit les teves instruccions al VPS i no m’ha sortit res d’estrany. En canvi, quan he anat a executar la darrera ordre en el meu ordinador em surt això:
I es queda tal qual ho veus sense fer-hi res mes. És normal? Hauria de fer alguna altra cosa?
He esborrat la captura de pantalla, que estava mostrant l’IP. Compte amb mostrar informació privada. A més per mostrar sortida de terminal el millor és copiar i enganxar amb les etiquetes de codi, esborrant la informació privada.
Pots editar el missatge i enganxar la sortida d’aquesta manera.
Vas entrar la contrasenya com et demanava?
Vaja, no hi havia caigut, en aquest detall de l’adreça IP. Merci per haver-te’n adonat. Sí. Vaig entrar la contrassenya demanada i, com a detall que pot ser útil, quan vaig escriure “exit” per a sortir de la terminal, em va sortir un missatge que em deia que això avortaria l’acció en procés, i em demanava de confirmar-ho. Li vaig dir que sí.
Abans de tornar-ho a provar, potser que pel fet d’haver-ho avortat, ho hagi “esconyat” tot plegat? I si resulta que m’he d’esperar una estona fins que funcioni bé, quan de tems seria? Tu ho has arribat a fer algun cop? És per a saber més o menys quan de temps m’hi hauria d’esperar.
He tornat a provar de fer-ho i molt em temo que ho he espatllat encara més. He repetit el procediment que m’ha detallat i m’he quedat en un lloc que no sé com superar. Primer he insertat l’ordre d’aturar el servidor vnc i he obtingut això:
Comencem malament. Però he pensat que potser ja estava aturat de quan ho vaig provar per primer cop, de manera que he seguit amb el següent punt (obrir l’editor nano i copiar les línies que em vas donar) i he obtingut això:
Quan he fet el Control-X no m’ha demanat de sortit i desar. M’ha sortit això directament i no sé com continuar des d’aquí.
És normal això? Què hauria de fer per a sortit d’aquí i continuar amb el següent pas?
Certament això és molt més avançat que no em pensava. ![]()
Estàs executant això en el servidor o en el client? El resultat de més a dalt mostra
dcp@vmi2710290
i aquest últimes mostren:
dcp@DCP
no sembla la mateixa màquina.
Per una altra part recorda’t que enganxar captures no és la manera preferida de mostrar les ordres i les sortides de la línia d’ordres. Considerant que tot és text, millor copiar i enganxar text i usar Control-E per envoltar-lo d’etiquetes de codi.
Això és perquè ho vaig provar des dels meus dos ordinadors. En el primer cas, ho vaig fer des de l’ordinador amb Windows. El segon és el miniPC des del qual vull provar d’accedir al meu VPS. Com que tots dos ordinadors surten per la mateixa IP a internet, ho puc fer.
Òbviament, he fet totes aquestes proves al VPS al qual vull accedir des del meu miniPC. Creus que fer-ho des del dues màquines diferents pot haver estat el motiu del problema?
A veure, “vncserver” és un servei que corre al servidor. No existeix al client (al minipc). Al client has d’accedir amb un client VNC, (Remmina, o per l’odre “ssh” que t’he passat, que és més segura perquè transmet la informació entre el client i el servidor encriptada i no en obert).
I òbviament el fitxer de configuració s’ha de d’editar al servidor, no al client.
Doncs aleshores ho vaig fer bé. Vaig instal·lar el vncserver al servidor. Suposo que millor serà desinstal·lar-lo i tornar-ho a provar. Em pots dir com es pot desinstar·lar, si us plau?
No he dit que estigui mal instal·lat. El que mostres al missatge 24 és correcte. Però després en comptes de continuar treballant al servidor, has començat a treballar al client. Torna a fer el que et dic al missatge 25, però fes-lo a servidor, no al client.
Aleshores no m’he explicat bé. Tots dos exemples van ser fets des del meu ordinador (el client) cap al client (el VPS). El que va passar és que vaig provar-ho des de dos ordinadors diferents, és a dir, des de dos clients diferents.
Pot ser que aquesta en fos la causa, del problema?
El servei vncserver , i la seva configuració, l’has de fer al servidor. És el que volem que serveixi el seu escriptori als clients, oi?
Efectivament. Tal com ja he explicat, ho vaig instal·lar al servidor, no a cap dels dos clients. No creus que seria millor desinstal·lar-ho del servidor per a tornar-ho a provar d’instal·lar?
Com et vaig comentar. el que mostres al missatge 24 indica que vncserver s’ha instal·lat correctament.
De moment no he dit que facis res als clients.
A continuació has de fer el que t’indico al missatge 25. Tot de moment s’ha de fer al servidor.
He tornat a repetir el procediment el missatge 25 al servidor i quan he anat a executar el darrer comandament al meu ordinador ha passat un altre cop el mateix que ja em va passar la primera vegada. No fa res i no veig res. Aquesta és la captura de pantalla del que veig al terminal del miniPC (el client):
Aquest cop m’he esperat uns 15 minuts per a donar-li temps a fer alguna cosa, però no va sortir d’aquí. Ni vaig accedir al VPS ni hi ha hagut cap nou missatge a la terminal. Algun suggeriment?