Com s'instal·la un axriu amb extensió tar.xz?

Després d’una llarga temporada sense venir a atabalar per aquí, ja hi torno amb una altra consulta. A la feina m’han passat la versió Linux d’un arxiu que em cal per a la meva activitat professional. El problema és que es tracta d’un arxiu amb una extensió tar.xz, que no he treballat mai. Algú em pot dir com es pot instal·lar?

Merci,

Això és como un “zip”, un arxiu comprimit de fitxers. Per descomprimir-ho, és possible que directament des del navegador de fitxers si obres el menú contextual (botó dret del ratólí) surti “Extrau” i t’ho extraurà a la carpeta que tinguis oberta el navegador. O des de la línia d’ordres:

tar xf elquesigui.tar.xz

Si et diu que no ho pot fer, fer primer:

sudo apt install xz-utils

1 Like

Un arxiu .tar.xzés un arxiu comprimit similar als formats RAR o ZIP. El que importa és el contingut. Per això hauries de descomprimir-lo i veure què conté realment. Probablement un script d’instal·lació, però podria ser qualsevol cosa.

Arxiu descomprimit sense problema. Moltes gràcies un cop més. :smiling_face_with_three_hearts:

This topic was automatically closed 24 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.