Com s'instal·la Genome Keyring?

Des del suport tècnic de Proton mail em demanen que instal·li Gnome Keyring per a contenir passwords que són necessaris per al programa de correu. El problema és que m’han donat l’enllaç a partir del qual fer-ho, però no trobo la línia de comandament per a exeutar-lo des del terminal. L’enllaç és aquest:

https://gitlab.gnome.org/GNOME/gnome-keyring

Algú me pot indicar on es troba, si us plau?

El gnome-keyring s’instal·la per defecte a l’Ubuntu estàndard.

Per a altres variants amb altres entorns d’escriptori, es pot instal·lar gnome-keyring des del repositori oficial:

sudo apt install gnome-keyring

(Queda per veure si funcionarà correctament per al seu propòsit previst.)

Gràcies per la info. Doncs no el veig al meu llistat d’apps instal·lades de l’Ubuntu. Com puc comprovar si el tinc veritablement instal·lat?

apt list '?narrow(?installed,?name(gnome-keyring))'

M’ha sortit això:

gnome-keyring-pkcs11/noble,now 46.1-2build1 amd64 [installed,automatic]
gnome-keyring/noble,now 46.1-2build1 amd64 [installed,automatic]
libpam-gnome-keyring/noble,now 46.1-2build1 amd64 [installed,automatic]

Si ho entenc correctament, tinc instal·lada la versió 46.1-2build1 amd64, oi?

De nou, està instal·lat per defecte a Ubuntu.

Ara, si inicieu la sessió sense contrasenya, el gnome-keyring no es desbloquejarà automàticament.

Potser aquest és el problema que intenta resoldre el suport de Proton? En qualsevol cas, no cal instal·lar-lo, i molt menys compilar-lo tal com han suggerit.

Osti, no hi havia pensat. He creat una contrassenya per a accedir al meu usuari Ubuntu. Vols dir que això està bloquejant el funcionament normal del gnome-keyring?

El desbloqueges amb la mateixa contrasenya. Normalment, amb l’inici de sessió automàtic hi ha problemes perquè no hi ha accés al gestor de contrasenyes. Això afecta potencialment qualsevol cosa que depengui de contrasenyes desades (per exemple, el Wi-Fi).

I com hi puc accedir? No em surt a la llista d’apps instal·lades.

No cal accedir-hi. Simplement no utilitzeu l’inici de sessió automàtic i tot funcionarà com s’espera. Dit això, per obrir l’eina només cal que cerqueu “keyring”.

Quan cerco aquest nom al meu llista d’apps instal·lades em surt això:

Però s’anomena “seehorse” en lloc de keyring. És normal?

Sí, és normal.

Per veure les contrasenyes i certificats que hi ha desats, pots cercar “Contrasenyes” clicant al cercador (icona al peu de la barra llançadora d’aplicacions a l’esquerra). Però no s’ha de tocar res.

D’acord. Miraré si amb això se soluciona el problema.

Al final, aquest “Seehorse” m’ha donat exactament el que necessitava. Moltes gràcies.

1 Like

This topic was automatically closed 3 days after the last reply. New replies are no longer allowed.