He estat mirant de fer una captura de pantalla com a Windows, és a dir, tot prement la tecla “Imprimir pantalla”, i he vist que no funciona a GNOME. Després m’he instal·lat un programa de captures de pantalla que, en principi, ho fa, però m’he adonat que tampoc no funciona com es fa a Windows.
Ho dic perquè volia enviar una captura d’un seguit d’opcions visibles en un menú del visualitzador d’arxius, però quan he fet servir el capturador que m’acabo d’instal·lar, el menu del visualitzador desapareix perquè estic fent un altre programa, el de captures.
Com es pot fer que pugui fer una captura de pantalla sense que hagi d’activar cap altra finestra ni programa?
Al prémer la tecla Impr Panr, no et surt un requadre per fer una selecció del que vols capturar?
A sota trobaràs les opcions: tota la pantalla, una selecció, una finestra. I fer una foto, o un vídeo i guardar-ho ( a Imatges/Captures de pantalla), fins i tot et queda al porta papers per enganxar-ho a qualsevol lloc, això me n’he adonat ara.
Al menys amb Ubuntu 25.04 Gnome 48 i Wayland, però abans funcionava semblant.
Doncs acabo de comprovar que no surt quan tens obert el cercador d’arxius. Sí que surt, en canvi, quan tica qualsevol altra aplicació, com el navegador d’internet, per exemple. Hi ha alguna for que poder fer captures del cercador d’arxius?