Com es pot crear una carpeta compartida entre un ordinador amb Windows/Ubuntu i un VPS amb Ubuntu?

Aquí faig una doble pregunta, però que està relacionada una amb l’altra. No crec que calguin dos fils diferents.

1. D’una banda, vull crear una carpeta al meu ordinador (Windows) que estigui compartida amb el meu VPS amb Ubuntu. L’objectiu és que un arxiu que jo mogui a qauesta carpeta sigui immediatament accessible des del VPS.

2. De l’altra, vull aconseguir el mateix, però des del meu miniPC amb Ubintu per a arribar al mateix VPS de destinació, i amb el mateix objectiu final.

Hi ha alguna aplicació que permeti fer els dos accessos per igual?

Per al cas de Windows, ho sento però no puc ajudar, no perquè tingui cap impediment religiós per tocar Windows, sinó simplement perquè fa molt que no el toco i hauria d’investigar com fer-ho, cosa per la qual no tinc cap incentiu.

Pel que fa al que dius de “carpeta compartida”, al Linux del que es tracta és de muntar un volum d’un sistema en un altre. Un dels sistemes pot ser local i l’altre remot, com en el teu cas (o els dos locals, o els dos remots). Però abans de fer-ho:

1. Estàs un altre cop intentant quelcom força avançat. No es tracta sols de configurar-lo, sinó també després s’ha de mantenir i controlar la seguretat, per tant jo diria que cal una mica més d’experiència usant Linux abans d’intentar tasques avançades.

2. Parlant de la seguretat, caldria veure com tens la seguretat configurada al servidor Ubuntu. Tens un tallafoc? Tens alguna aplicació que limiti els intents d’accedir per força bruta? (és a dir, posar un robot a intentar contrasenyes, cosa que els sistemes exposats al públic pateixen tota la estona). Potser estàs protegit per una VPN, cosa que augmenta molt la seguretat, però també complica el muntatge dels volums.

Si estiguéssim parlant de muntar volums en sistemes locals no caldria preocupar-se tant d’aquestes coses, però amb un sistema remot, s’ha d’anar amb cura.

La part de Windows ja la tinc força resolta a través d’un altre conegut, per tant ara aquí només voldria centrar-me en la vessant d’Ubuntu. Demano el tema de la carpeta compartida per una qüestió de comoditat. Poder moure fitxers del meu ordinador personal al VPS amb rapidesa i comoditat és un gran què, la veritat. Se t’acut alguna altra solució equivalent i que sigui senzilla?

Efectivament, faig servir una VPN per a connectar-me a tot arreu. He llegit en alguna banda que es pot configurar el VPS de manera que només accepti sol·licituds d’accés des de d’una IP concreta (que seria la meva). Amb això no seria suficient per a tenir la tranquil·litat de no haver-se de preocupar per la seguretat?

Hi ha diverses maneres de fer-ho. Una és sincronitzar els fitxers del servidor i el client, és a dir que estiguin als dos llocs i mantenir-lo sincronitzat, i una altra és muntar un disc del client al servidor (o a l’inrevés).

Efectivament, si poses al tallafoc que sols es pugui accedir des de la teva IP, no hi haurà problema de seguretat.

Miraré a veure si ho puc aconseguir. Una darrera pregunta, però. Es pot fer servir la combinació LXDE + XRDP instal·lats al VPS perquè des del meu ordinador amb Ubuntu hi pugui accedir i es vegi com veig ara amb Windows? Això ja em suposaria un munt de problemes menys.

Sí, és clar, també hi ha el client xrdp que has d’instal·lar al client Ubuntu per accedir al servidor. Això seria un tema diferent al que has iniciat en aquest fil.

D’acord. Obro un altre fil al respecte. Merci,

This topic was automatically closed after 40 days. New replies are no longer allowed.