Algú ha provat Veracrypt?

El departament de seguretat de la meva feina ens recomana d’encriptar els nostres arxius professionals mitjançant una eina anomenada Veracrypt. Tenen versió per a Ubuntu, afortunadament. Abans de provar-ho, m’agradria preguntar si algú per aquí ho fa servir o ho ha fet servir. El seu web oficial és aquí:

https://veracrypt.io/en/Downloads.html

Què vols saber exactament?

VeraCrypt funciona correctament per a la funció.

Doncs necessito saber si veritablement funciona i no dóna problemes. És a dir, si és estable i fiable. Tocar el meu ordinador professional és una cosa molt seriosa i no vull trobar-me sorpreses desagradables, com ara que no es pugui desencriptar perquè hi hagi alguna minúcia o configuració que ho engegui tot en orris. Tu l’has fet servir? Hi has tingut algun problema? Quins aspectes hi hauria de tenir en compte?

Només ho vaig provar fa uns quants anys.
La situació implicava compartir fitxers confidencials mitjançant USB, utilitzant petits contenidors VeraCrypt (~2 GB). Va funcionar perfectament, era estable i era multiplataforma (Linux, Windows i Mac).

No hi ha res de particularment complicat a tenir en compte; simplement seleccioneu el tipus de xifratge i seguiu les instruccions per crear els contenidors. Després el munteu i funcionarà com qualsevol altra unitat. Heu de recordar desmuntar-los un cop hàgiu acabat de copiar les dades.

Jo no faig servir VeraCrypt, però tinc tots els meus ordinadors encriptats amb l’encriptació de sèrie que permet l’Ubuntu.

A més les últimes versions de l’Ubuntu han avançat en l’encriptació TPM o com es digui, que està relacionada amb això del UEFI, tinc entès.

Per assegurar-te de no perdre les dades quan proves coses delicades com l’encriptació dels discos, el millor es tenir sempre una còpia de seguretat funcional, és a dir que estigui al dia i que estiguis segur que la pots restaurar si et cal.

Merci per la resposta.

A post was split to a new topic: Encriptació dels discos a L’Ubuntu

This topic was automatically closed 24 hours after the last reply. New replies are no longer allowed.